2010. október 16., szombat

Variációk egy témára III.

A mostani medálokat egy különleges technikával csináltam, mégpedig képet vittem fel a gyurmára, majd ezt még egy kicsit csinosítottam és ez lett belőle! Ennek a technikának a leírását itt találod: virágbea
Elkészítés menete:

1. Az alapokat (fehér, rózsaszín, magenta) tésztanyújtóval a megfelelő vastagságúra nyújtottam.

2. Ráhelyeztem a kinyomtatott mintát, majd hagytam állni 24órát.

3. 24óra elteltével levettem a papírt a gyurmáról és voálá, a minta ottmaradt az alapon.

4. Tetszőlegesen körbevágtam a mintát, figyelve, hogy a mérete megfelelő legyen egy medálhoz. (vigyázni kell nehogy hozzáérj az átvitt képhez, mert könnyen a kezedre kerül át a kép)

5. A fekete alapot a megfelelő vastagságúra nyújtottam, majd ráhelyeztem a mintás, formára vágott gyurmákat, s a fekete alapot úgy vágtam le, hogy legyen az egésznek egy kis szegélye.

6. Kialakítottam a medáltartót. Ezt úgy készítem, hogy a medál tetejénél az alapgyurmát nem vágom le, csak addig, hogyha visszahajtom fedje a felső gyurmaréteget, majd egy hurkapálcát dugtam az így kialakult résbe, hogy sütésnél nehogy összeessen.

7. Fekete gyurmából még csináltam rá kis "gilisztákat", amiket össze-vissza rakosgattam egymásra, direkt azért, hogy kuszának tűnjön.

8. Kiégettem őket, majd miután kihűltek bekentem őket lakkal, ezért olyan szép fényesek.

Hát röviden ennyi.

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails