2010. augusztus 10., kedd

Gyurmás medálok


A sárkányok után ismét medálokat csináltam, ám most nem üvegfestékkel, hanem gyurmából készültek az ékszerek. Ezek már Cernit márkájú gyurmából készültek, beszereztem normál és gyöngyház fényűt. A normállal nagyon jó dolgozni, nem ragad annyira, mint a Formi, de a gyöngyházas egy rémálom! Ragad mindenhez, de leginkább a kezemhez csak oda nem ahova kell! Pedig már minden tippet kipróbáltam, hűtő, hideg vizes kézmosás, de csak ragad! Azt hiszem nem "kopik" el olyan hamar, mint a többi.:)

A zöld szitakötő medálon lévő virág készült gyöngyházas gyurmából, nem is vittem túlzásba, pedig többet terveztem rá. A szitakötőt bélyegzővel nyomtam rá, majd bekentem zöld pigmentporral, hogy szépen látszódjon, s végül rákerült a virág is és a kis gyurmagyöngyök. A virág közepébe pedig, "igazi" gyöngyöt tűztem. Az akasztót szerelőpálcikából hajlítottam meg hozzá és még mielőtt bármi rákerült volna a szívecskére, bele is nyomtam. Ez azért fontos, mert ha akkor tűzöd bele a medáltartót, ha már kész a mű, akkor a "nyomorgatástól" könnyen deformálódik az egész. És ez lett a végeredmény!:)

Ő lenne az én kis esztelen csigám! Az ő készítésénél már szükségem volt egy kis segítségre. A netről nagyon sok jó ebook-ok lehet letölteni, amik magát a gyöngy, ékszerkészítés folyamatát mutatja be képek segítségével. Ez azért fontos, mert ezek a könyvek általában angol nyelvűek, de a képek alapján is könnyen "eltalál" az ember. Egyszóval a csiga-biga könyvből készült! Itt magát a gyurmát szúrtam át egy fogpiszkálóval, majd hurkapálcával szélesítettem a lyukat, hogy a bőrszálat át tudjam vezetni rajta. Itt viszont látszik a nyomorgatás, ami akkor keletkezett, mikor a likat csináltam. Megpróbáltam javítani a helyzeten simogattam, lapítgattam, kerekítgettem, de csak nem akarta az igazságot, ő ilyen akart maradni, hát hagytam!

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails